Vervangen keuken, douche en toilet

Wij vinden het belangrijk dat bewoners prettig wonen. Een goede keuken, douche en toilet (kdt) dragen daar aan bij. Vanaf april 2024 vervangen wij daarom keukens, douches en toiletten in woningen waar dat hard nodig is. Hiervoor werken we samen met onze kdt-partners Smits Vastgoedzorg en Coen Hagendoorn Rotterdam.


Hieronder leest u de adressen van de woningen die dit jaar aan de beurt zijn.

In 2024 gaan we aan de slag in de straten/woongebouwen:

Vanaf mei:
Rotterdam

  • La Fontainestraat 117 tot en met 211
  • La Fontainestraat 2 tot en met 96
  • La Fontainestraat 21 tot en met 115
  • La Fontainestraat 235 tot en met 329
  • Moliereweg 374 tot en met 456
  • Moliereweg 244 tot en met 338
  • Moliereweg 126 tot en met 220
  • Moliereweg 30 tot en met 124

Capelle aan den IJssel

  • Meeuwensingel 1 tot en met 42 en 7A, 7B, 19A, 31A, 31B en 31C
  • Meeuwensingel 52 tot en met 93 en 58A, 58B, 70A, 82A, 82B en 82C
  • Uiverstraat even nummers: 42 tot en met 124
  • Roerdomplaan oneven nummers: 1 tot en met 83

Welke woningen daarna aan de beurt zijn, weten we nu nog niet. Op deze pagina houden we u op de hoogte. Hieronder leest u belangrijke vragen en antwoorden.


In 9 stappen naar een nieuwe keuken, douche en/of toilet (KDT)

Heeft u een brief van ons ontvangen over het vervangen van keukens, douches en/of toiletten in uw woongebouw of straat? Dan komen we eerst bij u langs om te bekijken of dit in uw woning nodig is. Sommige keukens, douches of toiletten hebben we nog niet zo lang geleden vervangen. Bijvoorbeeld bij het wisselen van huurders of bij een reparatieverzoek. Deze keukens, douches en toiletten vervangen we niet.

In dit stappenplan leest u de 9 belangrijke stappen op een rij.

Heeft u vragen?

Lees dan eerst de belangrijke vragen en antwoorden hieronder. Staat uw vraag er niet bij? Mail ons dan gerust via kdt@havensteder.nl. Wij helpen u graag.

Belangrijke vragen en antwoorden
Wat gaan jullie precies vervangen in de woningen?

Is uw keuken, douche of toilet oud en versleten, dan gaan we die vervangen. We doen geen andere werkzaamheden. In dit stappenplan leest u de 9 belangrijke stappen op een rij.

Wat zijn de voorwaarden voor het vervangen van de keuken, douche en/of toilet?

Sommige keukens, douches en toiletten hebben we nog niet zo lang geleden vervangen. Bijvoorbeeld bij het wisselen van huurders of bij een reparatieverzoek. Deze keukens, douches en toiletten vervangen we niet.

Heeft u een brief van ons ontvangen over het vervangen van keukens, douches en/of toiletten in uw woongebouw of straat? Dan komen we eerst bij u langs om te kijken of dit in uw woning nodig is. U hoeft niets te doen. De kdt-partner Smits Vastgoedzorg of Coen Hagendoorn Rotterdam belt binnenkort bij u aan.

Mijn keuken, badkamer en/of toilet is nog niet oud. Krijg ik dan wel een nieuwe keuken, douche of toilet?

Heeft u een brief van ons ontvangen over het vervangen van keukens, douches en/of toiletten in uw woongebouw of straat? Dan komen we eerst bij u langs om te bekijken of dit in uw woning nodig is. U hoort dan in principe gelijk of uw woning een nieuwe keuken, douche en/of toilet krijgt.

Sommige keukens, douches of toiletten hebben we nog niet zo lang geleden vervangen. Bijvoorbeeld bij het wisselen van huurders of bij een reparatieverzoek. Deze keukens, douches en toiletten vervangen we niet.

Wanneer weet ik zeker of mijn keuken, douche en/of toilet wordt vervangen?

Heeft u een brief van ons ontvangen over het vervangen van keukens, douches en/of toiletten in uw woongebouw of straat? Dan komen we eerst bij u langs om te bekijken of dit in uw woning nodig is. U hoort dan in principe gelijk of uw woning een nieuwe keuken, douche en/of toilet krijgt.

Wanneer is mijn woning precies aan de beurt?

Heeft u een brief van ons ontvangen over het vervangen van keukens, douches en/of toiletten in uw woongebouw of straat? Dan komen we binnenkort bij u langs om te bekijken of dit in uw woning nodig is.

Heeft u geen brief van ons ontvangen? Houd de informatie over de planning op deze pagina dan in de gaten. U mag ons ook mailen via kdt@havensteder.nl. Wij helpen u graag.

Uit welke opties kan ik kiezen voor een nieuwe keuken, douche en/of toilet?

Als wij uw keuken, douche en/of toilet gaan vervangen, krijgt u van ons een informatieboekje en een keuzeformulier. In het informatieboekje en op het keuzeformulier leest u wat u allemaal kunt kiezen.

Voor de keuken kunt u kiezen uit: verschillende kleuren keukenkastdeurtjes, kleuren aanrechtbladen, kleuren wandtegels en handgrepen. Voor de douche en het toilet kunt u kiezen uit: verschillende kleuren wandtegels en vloertegels.

Krijgt u een nieuwe keuken? Dan kunt u naast de standaard opties ook extra opties kiezen. Bijvoorbeeld een iets langer aanrechtblad of een extra keukenkastje. Voor deze extra opties moet u wel betalen. Dit staat aangegeven op het keuzeformulier dat u van ons ontvangt.

Kan ik de opties voor een nieuwe keuken, douche en/of toilet ook ergens zien?

Vaak is er een modelwoning bij u in de buurt waar u de verschillende tegels en kleuren kunt zien. U krijgt hiervoor dan een uitnodiging. Dit hoort u van ons als wij bij u langskomen.

Wat kost het vervangen van mijn keuken, badkamer en/of toilet?

Als wij uw keuken, douche of toilet gaan vervangen, betalen wij de kosten. U hoeft niets te betalen. U krijgt dus ook geen huurverhoging.

Krijgt u een nieuwe keuken? Dan kunt u naast de standaard opties ook extra opties kiezen. Bijvoorbeeld een iets langer aanrechtblad of een extra keukenkastje. Voor deze extra opties moet u wel betalen. Dit staat aangegeven op het keuzeformulier dat u van ons ontvangt.

Kan ik ook extra opties kiezen?

Krijgt u een nieuwe keuken? Dan kunt u kiezen uit een aantal extra opties. Zoals een iets langer aanrechtblad of 1 extra keukenkastje. Voor uw douche of toilet kunt u naast de standaard opties geen extra opties kiezen.

Let op: Voor deze extra opties moet u wel betalen. Dit staat aangegeven op het keuzeformulier dat u van ons ontvangt.

Wat kosten de extra opties?

Wilt u uw keuken uitbreiden? Bijvoorbeeld met een iets langer aanrechtblad of een extra keukenkastje? Dan betaalt u hiervoor extra kosten. Deze kosten staan aangegeven op het keuzeformulier dat u van ons ontvangt.

Voor uw douche of toilet kunt u naast de standaard opties geen extra opties kiezen.

Mijn keuken, douche en/of toilet is nog goed. Kan ik ook weigeren?

Voordat we bij u aan de slag gaan, komt een van onze kdt-partners (Smits Vastgoedzorg of Coen Hagendoorn Rotterdam) eerst bij u langs om te bekijken of dit in uw woning nodig is. U hoort dan in principe gelijk of uw woning een nieuwe keuken, douche en/of toilet krijgt.

Sommige keukens, douches of toiletten hebben we nog niet zo lang geleden vervangen. Bijvoorbeeld bij het wisselen van huurders of bij een reparatieverzoek. Deze keukens, douches en toiletten vervangen we niet.

Vinden wij het wel nodig om uw keuken, douche en/of toilet te vervangen? Dan gaan we ervan uit dat u het hiermee eens bent en meewerkt.

Heb ik overlast als jullie in mijn woning aan het werk gaan?

Overlast is nooit prettig. Denk bijvoorbeeld aan stof en geluidsoverlast. Natuurlijk proberen we overlast zoveel mogelijk te beperken. Zo ruimen de vakspecialisten aan het eind van elke werkdag hun spullen netjes op. En het kan zijn dat u tijdelijk geen keuken, douche en toilet heeft. We denken uiteraard mee in oplossingen. Vooraf bespreken we met u hoe we u hierbij kunnen helpen.

Dit doen we ook:
• Afdekken van de vloeren: We dekken de loopruimtes naar de werkruimte in uw woning af (bijvoorbeeld van de voordeur naar de keuken, de douche en de hal).
• Opruimen van gereedschap: Aan het eind van elke werkdag ruimen we onze spullen zoveel mogelijk op.
• Opruimen en schoonmaken van de keuken, douche en/of toilet: Zijn we klaar in uw woning? Dan ruimen we alles op en leveren we uw nieuwe keuken, douche en/of toilet schoon op.
• Schoonmaken van gemeenschappelijke ruimten: de trappenhuizen dekken we af en vegen we als dat nodig is. Als de werkzaamheden klaar zijn, maken we alles weer netjes schoon.

Hoe helpen jullie mij? Krijg ik bijvoorbeeld tijdelijk een kookplaat?

Ja, wij helpen u natuurlijk als dat nodig is. Tijdens het huisbezoek bespreken we met u hoe we u kunnen helpen:
• Heeft u tijdelijk geen keuken? Dan kunt u bij ons een kookplaat lenen met 2 pitten.
• Heeft u tijdelijk geen douche? Dan kunt u douchen in de modelwoning als die er is.
• Heeft u tijdelijk geen toilet? Dan krijgt u een draagbaar toilet van ons.

Hoelang duren de werkzaamheden in mijn woning?

Hoelang de werkzaamheden duren, hangt af van wat we precies moeten doen in uw woning.

Het vervangen van een:
• keuken: maximaal 5 werkdagen
• douche: maximaal 10 werkdagen
• toilet: maximaal 5 werkdagen
• keuken en het toilet: maximaal 6 werkdagen
• keuken en de douche: maximaal 11 werkdagen
• douche en het toilet: maximaal 11 werkdagen
• keuken, douche en het toilet: maximaal 12 werkdagen

We bespreken vooraf altijd de planning met u. Ook krijgt u een dagplanning. Daarop staat precies wat we op welke dag doen in uw woning.

Zit er asbest in uw woning? Dan moeten we dat eerst laten weghalen door een asbestbedrijf. Dit duurt ongeveer 1 werkdag. Dan kunt u niet in uw woning. U kunt dan een kopje koffie drinken in de modelwoning.

Kiezen jullie voor duurzame materialen?

Havensteder zet zich in voor duurzame en energiezuinige woningen. Dit betekent dat we altijd kiezen voor duurzame materialen als dat mogelijk is.

Onze keukenleverancier Bruynzeel werkt ook met duurzame materialen. Verder gebruiken we Mosa wand- en vloertegels. Mosa is de enige tegelfabrikant met het cerficitaat ‘Cradle tot Cradle Certified® Gold. Ze maken nieuwe tegels van oude tegels en gebruiken kakresten uit het koel- en zuiveringswater weer in productie.

Ik heb geen brief ontvangen. Wanneer is mijn woning aan de beurt?

In het overzicht hierboven ziet u welke woningen/woongebouwen dit jaar aan de beurt zijn. Staat uw adres of woongebouw hier niet bij? Houd de informatie over de planning op deze pagina in de gaten. Dan kan het zijn dat dit later staat gepland. U mag ons ook mailen via kdt@havensteder.nl. Wij helpen u graag.

Ik heb geen brief ontvangen. Het adres van mijn woning staat er niet bij. Kunnen jullie ook mijn keuken, douche en/of toilet vervangen?

Staat uw adres of woongebouw niet in het overzicht hierboven? Houd de informatie over de planning op deze pagina in de gaten. Het vervangen van keukens, douches en toiletten doen we per woongebouw. Het kan zijn dat dit later staat gepland. U mag ons ook mailen via kdt@havensteder.nl. Wij helpen u graag.