Betalingsherinnering
U krijgt van ons een betalingsherinnering als u uw huur niet op tijd betaalt. Dat kan gebeuren. Toch is een huurachterstand niet prettig. Wilt u daarom binnen 14 dagen de huurachterstand betalen of een betalingsregeling met ons afspreken? Het is belangrijk dat u dit doet. Betaalt u de achterstand niet of horen wij niets van u, dan dragen wij uw huurachterstand over aan de deurwaarder. De extra kosten van de deurwaarder zijn helaas ook voor u.
Inloggen Mijn betaaloverzicht
Wilt u weten of u een huurachterstand heeft?
U kunt hier inloggen op uw betaaloverzicht. U ziet dan of u een huurachterstand heeft en hoeveel. Op uw betaaloverzicht kunt u de huurachterstand ook direct betalen.
Voorkom betalingsachterstand
Wij willen voor komen dat u huurachterstand heeft. Een huurachterstand loopt snel op als u niets doet. We zoeken graag samen met u op tijd naar een oplossing. Bijvoorbeeld in de vorm van een betalingsregeling.
Vraag het ons gerust via het contactformulier.
Betalingsregeling aanvragen
Aan een betalingsregeling zijn voorwaarden verbonden:
De betalingsachterstand mag niet verder oplopen. U betaalt dus het termijnbedrag plus de maandelijkse huur. Wilt u beide bedragen vóór de 1e dag van de maand betalen? De betalingsregeling vervalt wanneer de bedragen te laat of niet bij ons binnenkomen.
U kunt geen uitstel van betaling aanvragen zolang de betalingsregeling loopt.
Het is belangrijk dat u aan de voorwaarden voldoet. Is dit niet het geval, dan dragen wij uw betalingsachterstand over aan de deurwaarder. De extra kosten van de deurwaarder zijn helaas ook voor u.
Heeft u behalve de huur nog andere rekeningen die u niet kunt betalen? Dan kunt u contact opnemen met de afdeling Schuldhulpverlening van uw gemeente.
Betalingsregeling afsluiten
U vraagt hier een betalingsregeling aan. Hebben wij uw aanvraag binnen, dan kijken wij of een betalingsregeling mogelijk is. Daarna nemen we contact met u op om te bespreken wat er mogelijk is.
Deurwaarder
Bij huurachterstand kunt u te maken krijgen met een deurwaarder. Dat gebeurt natuurlijk niet meteen. Eerst krijgt u van ons een betalingsherinnering, per brief of telefoon. U heeft daarna nog 14 dagen de tijd om de huurachterstand te betalen of een regeling te treffen. Ontvangen of horen wij in die 14 dagen niets van u? Dan dragen we de betalingsachterstand over aan de deurwaarder. Vanaf dat moment loopt het contact over de betalingsachterstand via de deurwaarder. U vindt de naam en contactgegevens van de deurwaarder in de brieven over de betalingsachterstand.
Een deurwaarder kost extra geld. Zeker wanneer uw zaak voor de rechter komt. Die extra kosten zijn helaas voor u. Wij trekken de opdracht aan de deurwaarder in als u de volledige huurachterstand heeft betaald.
Ontruiming
Wordt uw woning ontruimd wegens een betalingsachterstand? Dan kunt u het beste contact opnemen met de deurwaarder die uw zaak in behandeling heeft. U vindt de naam en contactgegevens van de deurwaarder in de brieven die u van de deurwaarder gekregen heeft.