Geplaatst op

Schade in uw woning? Dat is heel vervelend, maar geen zorgen! Met dit stappenplan ziet u hoe u makkelijk uw schade aan ons doorgeeft en hoe wij ervoor zorgen dat we de schade oplossen.

Stap 1: Schade melden

Wanneer u schade heeft in uw woning, belt u naar Havensteder of vult u gemakkelijk en snel het schadeformulier in op onze websitewww.havensteder.nl/schade. Vertel ons duidelijk wat er aan de hand is en waar de schade zich bevindt. Zo kunnen we gelijk het juiste bedrijf inschakelen.

Stap 2: Havensteder schakelt de juiste partij in

Na uw melding gaan we direct voor u aan de slag. Afhankelijk van de schade schakelen we de juiste specialist in, zoals de aannemer voor onderhoud aan daken, ramen en kozijnen, riolering, elektrische installaties, liften en cv-installaties. Voor kleine reparaties en vervangingen bent u zelf verantwoordelijk, zoals het repareren van een lekkende kraan, het vastzetten van een trapleuning of het schroeven van een scharnier. Wilt u dat Havensteder dit soort reparaties voor u doet? Dan kunt u een serviceabonnement afsluiten.

Heeft u een kapot raam, problemen met de verwarming, geen warm water of een verstopte afvoer? Bel dan direct een van onze aannemers. U vindt de telefoonnummers van de aannemers op de pagina Belangrijke telefoonnummers.

Stap 3: De partij neemt contact met u op

Meldt u de reparatie via de website of telefoon? Dan kan de afspraak meteen worden ingepland. Afhankelijk van het reparatieverzoek komt de aannemer de reparatie direct uitvoeren, of wordt er eerst een opname gedaan om de situatie te beoordelen. Binnen korte tijd (gemiddeld 2 werkdagen) neemt de aannemer of specialist contact met u op om een geschikte dag en tijd af te spreken.

Stap 4: Bevestiging van de afspraak

U krijgt een bevestiging van de gemaakte afspraak via e-mail. In deze bevestiging staat wanneer de partij langskomt en wat u kunt verwachten. Zo bent u goed op de hoogte en weet u precies wat er gaat gebeuren. Bij grotere schade komt de aannemer eerst langs om de schade te beoordelen en maakt met u een vervolgafspraak voor de reparatie.

Stap 5: De reparatie

Op de afgesproken dag komt de aannemer of specialist bij u langs om de schade te herstellen. Waar mogelijk wordt de reparatie direct uitgevoerd. Kan de schade niet meteen worden opgelost, dan wordt er een vervolgafspraak gemaakt.

Stap 6: Klanttevredenheidsonderzoek

Nadat de reparatie is uitgevoerd horen wij graag van u of u tevreden bent met het resultaat en de afhandeling, wij sturen u dan een klanttevredenheidsonderzoek. Ook onze aannemers voeren vaak hun eigen tevredenheidsonderzoeken uit.

Met dit stappenplan weet u precies wat u moet doen bij schade en hoe wij ervoor zorgen dat het snel en effectief wordt opgelost. Samen geven we thuis!

Deel dit nieuws

Overig nieuws

Een veilig en toekomstbestendig thuis voor bewoners Tussendijken 

In de wijk Bospolder-Tussendijken in Rotterdam haalt Havensteder in samenwerking met de gemeente en Eneco zo’n 1.300 woningen van het gas af. Dat maakt de woningen klaar voor de toekomst en bovendien een stuk veiliger. Tegelijkertijd heeft zo’n verandering een flinke impact op de bewoners. De straat gaat open, de aansluitingen in en om de woningen worden vervangen en het gasfornuis maakt plaats voor elektrisch koken.  
Lees meer

Blij van schimmelvrij - Kom langs bij de mobiele wijkhub

Veel bewoners in Rotterdam hebben last van schimmel op de binnenmuren van hun woning. Om te helpen en te informeren, staat de mobiele wijkhub op vrijdagmiddag 21 november van 13.00 uur tot 17.00 uur op de Crooswijkseweg.
Lees meer

Havensteder en BAM Wonen leveren De Hartenrust op

Aan de Rotte, vlakbij de zwaanshalsbrug pronkt De Hartenrust; een nieuw en opvallend woongebouw met 36 duurzame sociale huurwoningen. Gebouwd door BAM Wonen voor woningcorporatie Havensteder. Tijdens een feestelijke oplevering maakten de nieuwe bewoners kennis met elkaar. Ze waren al volop aan het klussen en zijn behoorlijk enthousiast over hun nieuwe woning op een toplocatie in Rotterdam.
Lees meer