Reparatie

Havensteder is verantwoordelijk voor het onderhoud aan daken, ramen en kozijnen, riolering, elektrische installaties, liften en cv-installaties.

Voor kleine reparaties en gedeeltelijke vervangingen bent u zelf verantwoordelijk. Bijvoorbeeld voor het repareren van een lekkende kraan, het vastzetten van een trapleuning of het vastschroeven van scharnieren. Havensteder kan dit soort reparaties ook voor u uitvoeren. Hiervoor kunt u een serviceabonnement bij ons afsluiten.


Reparatie doorgeven

Is iets kapot in of aan uw woning en zijn wij verantwoordelijk voor de reparatie? Meld het ons, dan maken wij het voor u in orde. We spreken van tevoren met u af wanneer we langskomen. Hieronder geeft u gemakkelijk uw reparatie door. Heeft u meer dan één reparatie? Geef uw reparaties dan telefonisch (010 890 25 25) aan ons door.

Reparatie doorgeven


Spoedreparatie

U kunt een spoedreparatie aan ons door geven door te bellen naar 010 890 2525. Wij zorgen er dan voor dat de monteur dezelfde dag nog bij u langskomt.

Wat is spoed?

  • U heeft een gaslek in uw woning.
  • Uw plafond komt naar beneden.
  • U heeft een ernstige lekkage (stromend water) in uw woning.
  • Er is een lekkage in de meterkast of bij een elektrapunt.
  • U kunt de woning of uw woongebouw niet in of uit (buitensluiting of binnensluiting).
  • De deur van uw woning sluit niet.
  • Uw raam of balkondeur sluit niet en er is sprake van inbraakgevaar.
  • Er is een stroomstoring in uw hele woning of in uw keuken.
  • Geen verlichting in het hele woongebouw, galerij of andere algemene ruimten (als alle verlichting niet werkt betekent dit een stroomstoring).
  • Er is sprake van een gevaarlijke situatie, bijvoorbeeld loszittende stenen in de gevel, een loszittende balustrade of een gat in de bestrating voor de toegangsdeur.
Twijfelt u of uw reparatie spoed heeft? Dan kunt u ons bellen om te overleggen.

Een kapot raam, een probleem met uw verwarming, geen warm water of een verstopte afvoer?

U kunt dan direct bellen met een aannemer die voor ons werkt. De gegevens van de aannemers vindt u op de pagina belangrijke telefoonnummers.

Zie hier onze Riooltips tegen een verstopte afvoer of verstopt riool.











Uw reparaties

Log in op uw account om de status van uw reparaties te zien.



Afspraak verplaatsen of afzeggen

Heeft u een afspraak met onze monteur en komt het niet uit? Via ons online contactformulier kunt u uw afspraak afzeggen of verplaatsen.



Zelf doen of Havensteder inschakelen

Samen met u dragen wij bij aan de leefbaarheid van de buurt waar u woont. Als huurder bent u voor een deel ook verantwoordelijk voor het onderhoud aan de binnen- en buitenkant van uw woning en uw tuin.

Hier leest u meer over: